5 sierpnia 2025 roku została zawarta umowa nr 0154/25/OZ/DA o wsparcie finansowe w formie dotacji. Zadanie pn. „Zbieranie, transport oraz unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest z gospodarstw rolnych na terenie Miasta i Gminy Serock w 2025 roku” dofinansowano przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w formie dotacji w kwocie 21 194,11 zł w 2025 roku, w ramach programu „2023-OZ-NF3 „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest. Część 2) Przedsięwzięcia w zakresie zbierania, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest realizowane w gospodarstwach rolnych””. W ramach zadania planowane jest zutylizowanie ok. 30 ton odpadów zawierających azbest.
Zakończyliśmy realizację zadania pn. „Zbieranie, transport oraz unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest z gospodarstw rolnych na terenie Miasta i Gminy Serock w 2025 roku”. W ramach zadania z gospodarstw rolniczych usunięto 17,64 Mg wyrobów azbestowych. Całkowity koszt zadania wyniósł 13 935,60 zł, z czego 12 348 zł pochodziło ze środków WFOŚiGW. Dzięki otrzymanemu dofinansowaniu z WFOŚiGW, od kilku lat sukcesywnie zmniejszamy ilość odpadów zawierających azbest. Cieszymy się z owocnej współpracy i liczymy na jej kontynuacje w nadchodzących latach.