Referat Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa informuje, że w dniu 10 lipca 2023 r. została podpisała umowa na realizację zadania pn. „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu miasta i gminy Serock w 2023 r.”. Usługi demontażu pokryć dachowych oraz odbiór składowanych luzem lub na paletach płyt płaskich/falistych azbestowo-cementowych stosowanych w budownictwie, prowadzić w 2023 r. będzie firma ŚRODOWISKO I INNOWACJE Sp. z o. o., ul. Złota 59, 00-120 Warszawa. Pozyskana na ten cel dotacja z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, ul. Ogrodowa 5/7, 00-893 Warszawa, w kwocie 33.768,00 zł (40%) oraz wkład własny gminy w kwocie 50.652,00 zł (60%) powinna umożliwić zutylizowanie ok. 174 Mg odpadów azbestowych, pochodzących z 57 nieruchomości.
Osoby, które do tej pory nie złożyły jeszcze wniosku, a są zainteresowane bezpłatnym unieszkodliwieniem azbestu w 2024 r. zachęcamy do składania dokumentów.
Druk wniosku wraz załącznikami dostępny jest w Urzędzie Miasta i Gminy w Serocku (Biuro Obsługi Mieszkańca – stanowisko Nr 4) lub na stronie internetowej www.serock.pl w zakładce dla mieszkańca – ochrona środowiska – Wnioski o odbiór azbestu. Bliższych informacji w sprawie udziela Referat Ochrony Środowiska Rolnictwa i Leśnictwa pod nr tel. /22/ 782-88-39 i /22/ 782-88-53.