Przedstawiamy Państwu raport o stanie Miasta i Gminy Serock za 2023 rok, który został przygotowany w oparciu o art. 28 aa ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2023 r. poz. 40 z późn. zm.) jako odpowiedź na obowiązek przedstawienia Radzie Miejskiej podsumowania działalności burmistrza w roku poprzednim. W przedstawianym Państwu dokumencie znajdują się kompleksowe informacje na temat realizacji polityki miejskiej, programów i strategii przyjętych przez Radę Miejską w Serocku, przyjętych w roku poprzednim Uchwał Rady Miejskiej, finansów gminy oraz efekty innych działań prowadzonych przez jednostki Miasta i Gminy. Raport został przekazany Radzie 23 kwietnia 2024 r.
30 kwietnia podczas sesji Rady Miejskiej, na której będą trwały prace nad uchwałą w sprawie udzielenia burmistrzowi absolutorium, Rada Miejska będzie rozpatrywać załączony raport. Zostanie nad nim także przeprowadzona debata, w której mogą zabierać głos mieszkańcy gminy.
Zgodnie z przywołaną wyżej ustawą mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie, składa do Przewodniczącego Rady Miejskiej pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że Rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
Raport o stanie gminy za 2023 rok oraz wszystkie załączniki dostępne są w linku poniżej: